Mijn klantentrouw
In hoeverre zijn mijn huidige klanten mij trouw?
In hoeverre zijn mijn huidige klanten mij trouw?
Je wilt eerst weten hoe het staat met jouw klantentrouw. Daarna bepaal je of je wilt investeren in concrete verbeteringen. Ook wil je weten waaróm trouwe klanten je trouw zijn en waarom anderen bij je weg gaan.
Enkele details
“In het verleden hebben we wel eens een klantonderzoek gedaan waarmee wij zien hoe tevreden onze klant is. Wij zien dan op welke punten ons bedrijf goed en minder goed scoort. We vroegen ons af óf we wel moeten investeren in een hogere klanttevredenheid. Want wie vertelt mij dat een hogere klanttevredenheid ook leidt tot meer klantbehoud. We willen eerst gewoon weten in hoeverre onze klanten ons trouw zijn voordat we dingen gaan veranderen in het bedrijf.”
Hoe we je helpen
‘Mijn klantentrouw’ is een compacte aanpak waarmee je supersnel cijfermatig inzicht krijgt in de mate waarin klanten je trouw zijn. Daarbij krijg je ook nog drie sets van klantreacties. In set 1 vertellen trouwe klanten waarom ze bij je blijven. Set 2 zijn de redenen van klanten die bij je weg gaan. De derde set zijn verbetersuggesties van klanten. Heel zinvol als je eerst wilt weten in hoeverre klanten je trouw zijn, voordat je verder gaat investeren in klantbehoud.
Goede voorspeller hoeveel klanten blijven en gaan.
Je hoort waarom klanten gaan.
Je hoort waarom klanten blijven.
Wat kan je doen om ze te binden?
Ons programma ‘mijn klantentrouw’ bestaat uit 4 stappen en heeft een doorlooptijd van 6 weken.