wie is ewoud
conceptdenker, analytisch, gedreven en verbindend
conceptdenker, analytisch, gedreven en verbindend
“Strategie is niet een plan… maar gaat om wat je doet. Het gaat uiteindelijk niet om structuren, processen en systemen, maar om betekenis, leiderschap en verandervaardigheden.”
Ik help organisaties te veranderen zodat klanten langer blijven en nieuwe klanten sneller komen. Dit doe ik op basis van bewezen methodieken. Ik renoveer bestaande en ontwikkel nieuwe producten en diensten. Daarbij heb ik focus op meetbare resultaten qua effectiviteit en rendement. Ik werk in verbinding met medewerkers van het bedrijf. Echt samen doen is veel leuker, zorgt voor een breed intern draagvlak, beklijving en een vliegende start voor waardevol veranderen.
Mijn opdrachtgevers zien mij als een gedreven, innovatieve bedrijfskundig professional die fundamentele inhoudelijke vernieuwing wil realiseren dat rendeert. Ik heb focus op klantbehoud en gezonde groei en krijg snel inzicht in klanten, de markt en de organisatie. Mijn aanpak is logisch en creatief met gevoel voor de business. Ik ben kritisch, respectvol en authentiek en heb een natuurlijke drive om positieve energie om mij heen te creëren en om resultaten aantoonbaar te maken.
Het werk dat ik doe vind ik fantastisch en ik werk graag voor bedrijven die kansen willen signaleren en benutten. Ik noem dat ‘werken aan continuïteit en gezonde groei’. Ik zit in mijn kracht in een omgeving waar verandering op de agenda staat. Professionaliteit, visievorming en in samenwerking resultaten boeken is wat je van mij kunt verwachten.
Heb je er al eens over nagedacht of de producten of diensten van jouw organisatie wel voldoende toekomstbestendig zijn? Wanneer kiezen jouw klanten voor iets nieuws? Mijn opdrachtgevers zijn op zoek naar vernieuwing in producten, diensten, processen, verdienmodellen, doelgroepen of business strategie. Ze willen optimaal van betekenis blijven voor hun klanten. Ze willen nieuwe mogelijkheden niet aan de concurrentie overlaten. Professionele inzet van productmarketing, business development en innovatie zijn uitstekende manieren om deze doelstelling te bereiken.
➤ Business Innovatie
Is jouw product of dienst voldoende aangepast aan de huidige tijd?
Hoe kan je van meer waarde zijn voor je klanten?
➤ Product Innovatie
Welke nieuwe mogelijkheden vinden klanten interessant?
Welke klantinzichten of klantfricties zijn er op basis waarvan jij je product kan vernieuwen?
➤ Business Development
Kan je met jouw product of dienst een nieuw publiek interesseren?
Zijn er andere businessmodellen die je kan toepassen of partners waarmee je krachten kan bundelen?
Kan inzichten van klanten, de markt en de eigen organisatie combineren in effectievere producten en diensten.
Kan relevante inzichten snel boven tafel krijgen en maakt goed leesbare businesscases waar ‘de business’ en ‘de financials’ blij van worden.
Weet via inhoud en vorm energie over te brengen op de mensen met wie hij werkt.
Creëert verbinding tussen collega’s waardoor werken makkelijker en leuker wordt.
mijn ervaring
Succesvol managen van de gehele product levenscyclus: strategievorming, marktanalyse, marketingplanning, product- en propositieontwikkeling, marktintroductie, rendementsanalyse, klantonderzoek, verbeteren van producten en diensten en het managen van teams.
mijn vakgebied
Strategie, marketing en innovatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Voorkeuren van klanten en posities van concurrenten veranderen steeds sneller. Elk bedrijf kiest op basis van eigen kracht waar ze wil aansluiten. Met betekenis voor klanten verbeter je de continuïteit en zet je koers naar gezonde groei.
mijn doelgroep
Mijn werk levert het meeste rendement op voor bedrijven die relatief veel kosten maken per nieuwe klant of bedrijven met hoge klantwaarden. Kennis intensieve bedrijven schakelen mij vaak in. Indien gewenst kan ik je in contact brengen met opdrachtgevers die ervaring met me hebben.
Klanten
Proposities
Verandertrajecten
Klantinzichten
Uren ervaring