Gepassioneerd over
een fris en aantrekkelijk aanbod
Trots op onderstaande lijst van producten, diensten en proposities die ik heb mogen ontwikkelen. Mogelijk geweest in goede samenwerking met andere professionals, in verbinding met diverse stakeholders en met top management support.
Bij sommige had ik een leidende rol, bij andere een meer ondersteunende. Soms actief in de ideation fase. Bij andere in de businesscase-, ontwikkel- of marktintroductiefase. Sommige producten, diensten of proposities zijn direct ‘live’ gegaan. Sommige lagen eerst nog enige tijd ‘op de plank’. Sommige liggen nu nog steeds op de plank bij mijn opdrachtgevers. Weer andere zijn in de loop van de tijd door de concurrentie ontwikkeld en op de markt gebracht.
ontwikkeld en geïntroduceerd
producten, diensten en proposities
ontwikkeld niet geïntroduceerd
producten, diensten en proposities
Onderstaande lijst zijn uitgewerkte dienstenconcepten en proposities die (nog) niet door mijn opdrachtgevers ontwikkeld zijn. Mijn opdrachtgevers vinden het geen probleem om de proposities bij naam te benoemen die meer dan vijf jaar geleden ontwikkeld zijn. Daarbij respecteer ik hun verzoek om geen openheid te geven over de inhoud van deze proposities.
Studentenhuishypotheek (2007)
Uniek Ondernemen (2007)
Zeker Verkocht (2007)
Meegroei-hypotheek (2007)
Conflictplein (2008)
Doorlopende Aankoop Garantie (2008)
Mijn Waardevolle Spullen Verzekering (2008)
Echte Partners (2010)
AWBZ Zorggids (2011)
Plezierig Blijven Wonen Pakket (2011)
Comfortabel en Veilig Blijven Wonen Pakket (2011)
De diensten en proposities die bij mijn oud opdrachtgevers nog op de plank liggen en die jonger zijn dan 5 jaar staan nog niet in deze lijst. Die afspraak heb ik gemaakt en daar houd ik me aan.
Wat mijn klanten over me zeggen
Innovatief, creatief en kritisch in een geheel eigen stijl! Ewoud ondersteunde ons bij de conceptontwikkeling en de lancering van onze ondernemersdesk in Zwolle. Zijn oog voor detail, klantgerichtheid en positief kritische stijl maken hem tot een zeer waardevolle consultant!
Ewoud heeft samen met ons MT kansen in de markt verkend op potentie, omgezet in grofmazige innovatie ideeën en de route uitgezet om als MT gezamenlijk de benodigde innovatiestappen te nemen. Ewoud stelt de goede vragen, daagt uit, bakent af en werkt vanuit een structuur die helpt om als MT het denken ook echt op innoveren te zetten. Het leidde tot vijf nieuwe business ideeën, en een gedragen innovatieplan, waarbij ieder MT lid proceseigenaar werd van een innovatie!
Als directeur SUR en opdrachtgever voor het innovatietraject Rechtshulp heb ik Ewoud meegemaakt als consultant en procesbegeleider. Hij bezit een mix van humor, creativiteit en vasthoudendheid dat effectief is ten aanzien van het eindresultaat. Ewoud geeft op een directe, prettige manier aan wat hij ziet en vindt. Dat werkt goed. Het resultaat was een aantal uitstekende mini businesscases.
Ewoud heeft een authentieke stijl, zowel inhoudelijk als op de wijze waarop hij verbinding zoekt met collega’s. Innovatietrajecten zijn voor/met hem ware ontdekkingsreizen. Daarin is hij koersvast, maar met verrassende uitstapjes. Hij is in zijn werk creatief, gedegen en gericht op het samen doen. Hij heeft bij Vereniging Eigen Huis een aantal vernieuwingen in de steigers gezet waarvan we hoge verwachtingen hebben.
Met dank aan mijn opdrachtgevers die het vertrouwen in mij gesteld hebben en de vele professionals en leuke mensen met wie ik mooie resultaten heb mogen bereiken.
- Nieuwe dienst ontwikkeld in de rol van scrum master; eerste verkopen tijdens ontwikkeling
(B2B – vastgoed) - Vijf concrete proposities ontwikkeld op basis van aanwezige expertise
(B2B – zorg) - Product-marktcombinaties geprioriteerd voor propositieontwikkeling
(B2B – zorg) - Nieuwe verzekering ontwikkeld en de professionele partijen bij elkaar gebracht
(B2C – vastgoed) - Nieuwe propositie ontwikkeld voor online hypotheekadvies en -bemiddeling
(B2C – hypotheken) - Strategische marktanalyse opgesteld voor nieuw online adviesmodel voor hypotheken
(B2C – hypotheken) - Nieuwe innovatieve totaalpropositie ontwikkeld voor juridische diensten
(B2C – juridische dienstverlening) - Effectief innovatieproces ingericht en als scrum master de route gevolgd
(B2C – belangenorganisatie) - Vernieuwde zakelijke zorgverzekering succesvol in de markt geïntroduceerd
(B2B – zorgverzekeraar) - Vernieuwing gerealiseerd in particuliere zorgverzekeringen
(B2C – zorgverzekeraar) - Marketingcampagne ontwikkeld en gecoördineerd… offline en online
(B2C – zorgverzekeraar) - Marktkansen geprioriteerd voor bewerking van de klantsegmenten MKB en Agrarisch
(B2B – verzekeringen) - Forecasting model ontwikkeld voor hogere klant loyaliteit (multipele regressie analyse)
(B2B – biotechnologie) - Nieuwe dienst ontwikkeld in de rol van scrum master, geheel nieuw in de sector
(B2B – biotechnologie) - Nieuwe rechtshulpdienst ontwikkeld waarmee nu meer omzet word gegenereerd
(B2C – verzekeringen) - Nieuwe financiële producten ontwikkeld op basis van verworven nieuwe klantinzichten
(B2C – verzekeringen) - Online dienst ontwikkeld en geïntroduceerd: advieskwaliteit verhoogd en meer leads/omzet
(B2B – verzekeringen) - Uitbreiding kantorennetwerk voor lokaal financieel advies
(B2C – financiële dienstverlening) - Implementatie balanced scorecard voor grip op groei
(B2C – verzekeringen) - Klantprocessen geoptimaliseerd: kwaliteit klantenservice aantoonbaar verbeterd
(B2C – financiële dienstverlening) - Functiehuis ingericht voor nieuwe afdeling (rollen, taken en verantwoordelijkheden)
(B2C – financiële dienstverlening) - Actieve benutting van verkoopkansen door aanpassing van het CRM-proces
(B2C – verzekeringen) - Aantoonbaar hogere klanttevredenheid door effectieve CRM implementatie
(B2C – verzekeringen) - Meer verkoop van CRM-implementaties door effectievere marktbewerking bij bestaande relaties
(B2B – software) - Hogere rendementen door effectiever en efficiënter logistiek proces met minder faalkosten
(B2B – industrie) - Meer omzet bij lokale overheden door ontwikkeling van aantrekkelijke en begrijpelijke proposities
(B2B – ict) - Logistieke optimalisatie: kortere doorlooptijden, lagere voorraadniveaus en lagere handlingskosten
(B2B – ict) - Hogere klantwaardering door betere dienstverlening op cruciale punten voor klantloyaliteit
(B2B – retail) - Rendementsverhogingen bij diverse retailers
(B2C – retail)