Sturen op klantbehoud
Wat kan ik doen om mijn klanten te binden?
Wat kan ik doen om mijn klanten te binden?
Je wilt weten waarom klanten bij je komen en waarom klanten open staan voor een alternatief van je concurrent. Daarnaast wil je weten welke verbeteropties er zijn die je kan inzetten zodat meer klanten blijven en nieuwe klanten sneller komen. Tot slot wil je weten welke verbeteropties het meest kansrijk zijn omdat ze het meest gewaardeerd worden door je klanten.
Enkele details
“Jaarlijks houden we een klanttevredenheidsonderzoek waarmee wij zien hoe tevreden onze klant is. Wij zien dan op welke punten ons bedrijf goed en minder goed scoort. We vragen ons dan altijd weer af wat er daadwerkelijk moet gebeuren voor betere scores. Eigenlijk is ons probleem dat we met deze resultaten geen helder inzicht krijgen waar onze beste kansen liggen en welke verandering daadwerkelijk bijdraagt aan klantbehoud en gezonde groei.”
Hoe we je helpen
‘Sturen op klantbehoud’ is onze aanpak waarmee wij verbeteringen opsporen in producten en diensten zodat klanten langer blijven en nieuwe klanten sneller komen. Wij zorgen voor nieuwe belangrijke inzichten van jouw klanten. Er ontstaat veel draagvlak bij medewerkers, managers en directie omdat iedereen echt mee doet. Het eindresultaat is een set concreet uitgewerkte verbeteropties. Deze kan je inzetten om klanten te binden en koers te zetten naar gezonde groei.
Omdat vooraf de criteria bekend zijn, past de uiteindelijke verandering altijd in het beleid.
Logica en creativiteit leidt tot realiseerbare en zinvolle verbeteropties.
De beste veranderopties met het meeste rendement worden geselecteerd op basis van een heldere analyse.
Wij betrekken de organisatie in de aanloop naar realisatie van de verandering.
Het programma ‘Sturen op klantbehoud’ bestaat uit 10 stappen en heeft een doorlooptijd van 16 weken.